Trygve forteller:

Jeg hadde oppdaget at vår frøken også underviste en jenteklasse etter at hun var ferdig med vår klasse. På den tiden var det rene gutte- og jenteklasser. I den aktuelle klassen var det en jente som jeg var veldig begeistret for, så jeg måtte legge en plan for å komme meg inn i den klassen.

Jeg klarte å gjøre så pass med ugagn at jeg måtte sitte igjen i klassen til min utkårede. Jeg hadde oppnådd mitt mål!

Det var i tillegg enda en gutt som skulle sitte igjen, men da frøken forlot klassen et øyeblikk, klatret han opp i vinduet og forsvant ut med et byks og var vekk.

Jeg tenkte at jeg kunne gjøre det samme, men den utkårede var jo fortsatt i klassen, så jeg slo fra meg den tanken og ble sittende igjen.