Solheim skoles musikkorps
Mange kjente her: øverste linje helt til venstre står Kjell Johannessens storebror Svein. I fjerde linje til venstre står Helge Johannessen og ytterst til høyre på denne linjen står Brynjulf Lohne. I linjen nedenfor står som nummer to fra venstre Kjell Johannessen og ytterst til høyre står Arild Rasmussen. Helge spiller i musikkorps fortsatt, en flott musikalsk gjeng!

Arild Rasmussen forteller: Jeg står nedenfor Brynjulf og har et skrubbsår i pannen, og ved siden av ham står en kar som kom fra Møhlenpris skole og heter Tor Dyrdal. En ganske kreativ og uregjerlig kar på vår alder. Og... for ca 20 år siden var kona og jeg på cruise med SS Norway i Karibien, en veldig spesiell og merittert cruisebåt.
Dag to var det "Captains Dinner" og passajerene hadde dresset seg opp og sto klar for å hilse på sjølveste "Cruise Captain". Det var over 2000 passasjerer ombord og køen var lang.
Da vi omsider nærmet oss offisersgruppen kunne jeg til min store overraskelse gjenkjenne det karakteristiske ansiktet til .... ja nettopp "Cruise Captain" Tor Dyrdal fra Solheim Skoles musikkorps!
Jeg avleverte følgende replikk : "trodde adri jeg skulle å stå i så lang kø for å håndhilse på deg, Tor!"
Han gransket meg litt søkende før han utbrøt : "Helvete er deg deg, Arild!"
Det hører med til historien at vi absolutt fikk spesialbehandling ombord, med daglige besøk og cocktailparties i Captein Quarter.
Tor var nygift og hadde med seg sin amerikanske kone og et ganske lite barn og var bosatt i Florida.
Bildet fra Solheim skoles musikkorps kopierte jeg og sende til Tor etter cruiset.
Verden er liten !
mvh Arild