Randi  Sandvik, f. Kolrud 19/1-1924:

Jeg tok lærerutdanning ved Stord lærerskole i 1947.
I 1948 giftet jeg meg med Ingmar Chr Sandvik, siv.øk.NHH.
Som nygifte bodde vi i Professor Hansteensgate på Møhlenpris før vi flyttet til Søndre Skogvei 42 hvor vårt første barn Kari (Lund) ble født i 1950.

Min første lærerjobb var delt, med 7 timer på Ny-Krohnborg skole og 20 timer på Solheim skole, og det var ventet at jeg løp mellom skolene i storfriminuttet.
Ånden på de to skolene var meget forskjellig, og jeg gledet meg alltid til å komme ned til Solheim skole.

Etter hvert flyttet familien til Nesttunkollen hvor våre to neste barn, Inger (Jæger) og Reinert Jakob ble født i hhv 1953 og 1954.
Jeg jobbet på Midtun skole fra 1953-57. På den tiden bygget vi hus på Skjold,
og fra da av jobbet jeg i lengre og kortere vikariater på Skjold, Natland og Søråshøgda skoler.

Mine interesser:  Sammen med min mann og familien har jeg alltid likt å reise,
og i mange sommerferier reiste vi Europa rundt med antakelig den første
norskbygde campingvognen på slep.
Senere fortsatte min mann og jeg dette ”sigøynerlivet”, nå uten campingvogn, men stadig på lykke og fromme, uten å ane hvor vi kom til å tilbringe natten.

Selv etter at vi fikk sommerhus i Sør-Frankrike var bilturen ned og opp et høydepunkt hver sommer.  Turen for sommeren 2009 var også planlagt, men dessverre døde min mann uventet i juni det året.  Huset i Sør-Frankrike har vi hatt i over 20 år, og Frankrike er naturlig nok blitt mitt annet fedreland.

Ellers har jeg alltid hatt stor interesse for slektsgransking, lokalhistorie, språk og dialekter.
Jeg har 7 barnebarn, 3 oldebarn og enda 2 underveis.
Hytten ved Bjørnefjorden i Fusa har gjennom årene vært til stor glede for alle generasjonene i familien.  Der tilbrakte vi også som vanlig påsken i år, og der ble dette ”epos” forfattet.

Jeg gleder meg til å treffe dere igjen og tilbringe en stund av festen sammen med dere, og siden jeg ikke ser så godt lenger, må jeg få lov å ha med ett av mine barn som ledsager.
Vi vil dog trekke oss tilbake i anstendig tid og overlate arenaen til
”ungdommen”.

___________________________________________________________________________
Vi ønsker Randi velkommen til vår klassesamling og hun skal slippe å måtte springe til Ny-Krohnborg i det store friminuttet! Her er det de "hyggelige" elevene fra Solheim Skole som bestemmer (litt). Håper vi kan få tatt et nytt "klassebilde" under møtet...